The road not taken

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum, long time no see. Bila diari dah tertinggal di rumah, baru teringat yang aku ini ada blog. Alright, I would like to share something here. Something yang aku rasa quite important bagi aku tetapi tidak ada kaitan pun dengan reader but reader bolehlah melontarkan pandangan kalau sudi. Currently, I'm working as research assistant (RA) in my former faculty at UPM. My contract is about 6 months, maybe until February next year and yang paling aku nak highlight di sini ialah my supervisor asked me to pursue master for next session, February next year. 

Aku pening, tak tahu nak buat apa tetapi proposal untuk master, aku dah mula buat dah. Pelik kan? Bukan apa, certain orang akan cakap 'baik kerja dulu, kumpul duit and cari pengalaman' takpun ada yang cakap 'tak guna belajar tinggi2, pengalaman zero' (ini ayat paling sentap). Ada pula yang cakap 'muda2 ni la nak sambung master, nanti dah kahwin, dah ada anak lagi susah nak sambung'. Banyak sangat version kan? Aku tanya mak, mak sokong aku sambung. Aku tanya ayah, takde bunyi pulak. Ayah diam je. Takpelah, ada masa lagi nak fikir. Bye.


Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah