Dream comes true


Assalamualaikum readers.


Hmmm, actually I miss my home. I mean my hometown maybe sebab ada parents. Well, Ahad malam Isnin yang lepas aku mimpi something. Aku mimpi ada orang masukkan rm250 dalam akaun tabung haji aku. Dalam mimpi itu ada view buku tabung haji aku ada tambahan simpanan sebanyak rm250. Jarang weh nak mimpi pasal duit. Aku bangun pagi pergi kerja seperti biasa. 

Boleh pulalah rasa macam tergerak hati nak check baki tabung haji dekat apps thijari. U know what, it was real (tapi amount tu lain sikit, hehe). Literally memang dream comes true. Ada simpanan tunai rm200 dalam akaun tabung haji aku. Wow! dejavu ke apa ni? Terkejut aku, whatsapp segala saudara mara, kawan2, jiran tetangga siapa yang masukkan. Yelah, manalah tahu ada yang terlebih duit and sedekah dekat aku. Lol. Sekali mak aku rupanya. I think my mom guna duit yang aku bagi dia. Terharu weh, rasa macam nak menangis. Aku bagi mother duit belanja barang dapur tetapi mother simpan pula duit tu dalam tabung haji aku. Haih, rasa macam nak pergi umrah lagi la. 

In closing, berbuat baiklah kepada kedua orang ibu bapa (Al Isra':23; Luqman: 14). Terlalu banyak pengorbanan mereka walaupun kita ni dah besar panjang. Naqibah aku pesan: In sha Allah, makin murah rezeki kalau buat baik pada ibu bapa. Bila difikirkan balik, ada betul juga sebenarnya sebab setiap kali aku balik kampung, mother akan bagi barang basah mcm udang, sotong, ikan and kelapa parut. Hehe. Urusan kita pun lebih mudah dan cepat, contohnya kerja memang akan siap sebelum balik kampung. Jadi semakin berdisiplin sebab dah tahu dekat kampung memang tak buka laptop la. So, let's doing good to them.

Family + Cats

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah