T.A.W.A.K.A.L


Segala puji-pujian dirafakkan kepada Allah s.w.t,
Tuhan Pencipta sekalian alam,
Tuhan yang mengurniakan segala nikmat
Supaya hamba-Nya dapat pergunakan untuk kemudahan beribadah
Atau mengabdikan diri kepada-Nya. 
 Semalam aku pekse fisiologi manusia,
Perrghhh...sakit ati betol,
Soalan pecah kepale,
Nie baru nmenyer mncabar minda,
Kalo soaln senang sgt aku pelik,
Kalo susah sgt pun aku pelik,
 Aku pun kol la mak aku,
Mak aku ni mmg dh phm perangai aku,
Kalo soaln senang aku xkan kol,
TAPI...
Kalo susah mmg aku akn kol dye,
Tetibe je mak aku ckp psl TAWAKAL,
Salah satu ibadat hati taw bende nie,
Percaya dan hanya bergantung harap pd Allah je,
Tapi selepas berusaha la bukan x berusaha lgsung....

 Erm...
tu je la aku nk citer,
Tapi siyes rase mcm nk nanges,
Rase mcm nk lari jauh2,
Nak p Afrika sne...


Allah berfirman bermaksud: “Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barang siapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluannya). Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki-Nya). Sesungguhnya Allah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu.” (Surah Ath Thalaq ayat 3).

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah