New sem story

Bismillahirrahmanirrahim....erk, terasa macam awkward pulak. Blog aku ini tiba-tiba sahaja berubah,aku tak ada tambah,tolak or edit apa-apa pun sebenarnya. Tidak tahu la apa yang sudah berlaku . That's why sudah lama tak update coz masih lagi dalam proses menggodek-godek blog ini.

Well, sem baru and banyak something bad happened. Dengan pengurusan kolej yang agak pelik dan bertambah pelik, krisis air (sudah setel), mgm, merit, budak juniors, report food safety yang tak siap-siap (freehand pulak tu) and whatever lah yang berkaitan.

The latest one Diana Danielle sudah selamat nikah dengan Farid Kamil, u know what all of my friends rasa tercabar sebab Diana Danielle yang sebaya kami sudah berkahwin. Masing-masing buka pintu bilik aku semata-mata hendak beritahu yang Diana Danielle bakal bernikah. Nothing we can do right now unless build up our iman and study, kalau ask parents untuk permission nikah buat masa sekarang confirm tidak lepas malahan siap kene lecture lagi. Parents know us better right? Nevermind, there must be reason for their actions. Ala, lagipun calon pun tak ada. Single is simple.

Hence, build up or renew iman is a good preparation in order to step forward in marriage life. Hendak kejut anak solat subuh, mengajar solat and mengajar ngaji. Kalau boleh tarannum and hafaz Quran sekali. The second one barulah money or other property like car and house. Kalau sahabat-sahabat tanya pada aku bila mahu berbaitul muslim, aku akan jawab dua perkara ini: iman and fulus. Hasil akan menjadi baik sekiranya baka pun baik,so sekarang ini sedang memupuk sifat sabar and upgrade iman. In term of fulus, aku nak anak-anak aku hidup selesa, boleh makan sedap-sedap and nutritious, pakai baju cantik-cantik and beli mainan canggih-canggih. Erk... perlu ke aku cerita semua ini?

ok...fine,nak continue buat lab report...wslm..

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah