Apa itu Shopback?

Assalamualaikum semua!


Few days before new year, 2020. Well, aku nak share something pasal Shopback. Literally, Shopback ini adalah phone app yang membantu kita lebih berjimat sebab boleh dapat cashback melalui pembelian atau pembayaran bill or even booking hotel and many more. Boleh install dekat both cell phone jenis android dan iphone. Aku baru je install bulan lepas, officemate aku ajarkan. Semenjak ada Shopback ini dia punya feeling masa nak beli barang tu lain je rasa. Rasa macam kurang bersalah dan kurang menyesal. Haha. Sekarang ni zaman beli barang atas talian, kalau tak atas talian pun beli barang dah boleh guna e wallet macam Boost and Touch n Go e wallet kan? So, install lah shopback ni, boleh dapat balik beberapa percent duit yang keluar tu. Maksudnya, masuk dekat Shopee, Lazada, Boost dan Touch n Go e wallet tu melalui app Shopback ni. Agoda dan Booking.com pun ada je.


Masuk app lain melalui Shopback. Ada macam2, boleh pilih.

Kita akan dapat balik duit dalam beberapa percent yang dah ditetapkan setiap app yang kita masuk tu. Contoh, kalau Touch n Go e wallet ni reload minimum RM10 melalui Shopback, kita akan dapat RM3. Tapi sebulan sekali je tak silap aku, dan kalau beli apa-apa melalui Touch n Go e wallet ni tiada cashback, hanya reload sahaja yang dapat cashback. Lain pulak dengan Boost, kalau dengan Boost kita tak dapat cashback masa reload tetapi kita dapat masa kita beli barang bayar guna Boost, topup prepaid and bayar bill. Kalau beli barang online dekat Shopee, kita akan dapat balik dalam 0.5% dari harga yang kita bayar dekat Shopee tu. Dengar macam sikit je 0.5% tapi kalau dah berkali-kali beli jadi banyak juga kita kumpul cashback tu. Aku selalu beli wet food untuk kucing dekat Shopee. Selalu gila, aku rasa seminggu sekali kot. Kucing aku banyak kot. So, aku boleh kumpul coins dekat Shopee dan kumpul cashback dekat Shopback. Sama macam Boost. Rewards tu jadi banyak la, coins dapat cashback dapat.


Contoh transactions aku. Selalu aku guna e wallet dengan Shopee je.

Cashback yang kita kumpul dekat Shopback ini boleh ditransfer ke akaun bank kita, minimum kena ada RM10 dalam Shopback baru boleh transfer. Assobru minal imaan. Haa gitu. Kadang-kadang rasa nak membayar je sebab nak dapat cashback, daripada takde apa yang nak dibeli jadi membeli je selalu. Jangan macam gitu, kena waras ya kalian. Waras! Haha, pesanan untuk aku jugak. Beli barang yang penting dan perlu sahaja. Okay, nak tidur dulu. Night!.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah