Sesekali kene fikir orang lain jugak...

Hari ini aku ada test Epidemiology, 'sakit' betul jawab soalan test ni walaupun format MCQ. Aisshhh, tak tahu la apa nak jadi dengan sem ni. Sem ni zaman kejatuhan aku agaknya. Takpe lah yakin je apa yang tertulis untuk kita. Tiba-tiba je aku teringat kisah sahabat aku yang sorang ni. Dia cerita time liqa beberapa hari yang lepas. Dia ni budak medic 4th year. Aku pandang ustaz A ni sebagai seorang yang sangat tough as dia still lagi boleh mengekalkan momentum sebagai seorang ahli jemaah walaupun banyak komitmen lain sebenarnya.

Ustaz A punyer speech:
"Tahun 1 dan 2, ana tak pernah reseat paper pun. Ana bukan berlagak tapi ana cuma nak cerita je.Tiba-tiba tahun ke 3, ana kene repeat year. Semua kawan-kawan ana terkejut. Tahun tu ana seorang  saja yang kene repeat year, entum faham tak apa yang ana rasa time tu?"

Sentap aku dengar cerita dia. Course aku ni markah rendah mana pun takdenyer sampai kene repeat year. Sesekali kene fikir orang lain lain punyer kesusahan gak ek than compare ngn kita. Ada orang lain lagi susah.
Terasa macam tak sabar nak raya..hehehe(takde kaitan  pun).






Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah