~Rindu itu pasti ada~

Alhamdulillah habis sudah 1st week sem 6 yang memang penuh dengan mehnah. Ya aku merasa apa yang senior aku rasakan sebelum ini dan banyak lagi perkara yang belum settle. Sesekali diri ini merungut dan hampir berputus asa tetapi kalau di amati dengan betul, ini sebenarnya teguran daripada Allah supaya kita kembali mendekatkan diri kepada-Nya. Banyak kerja tetapi merasa bosan. Ada sesuatu yang kosong dan perlu diisi. Memang tidak dinafikan, aku agak pasif dalam medan dakwah. Obviously pasif.

Aku kemas rak buku bilik belakang then "eh terjumpa Syed Qutb"...Yup, aku mula kenal Syed Qutb melalui buku ini. Aku beli buku ini selepas balik dari tamrin.Teringat masa tamrin,aku kene berdiri sebab tidak dapat jawab soalan berkaitan pasal Syed Qutb ( dalam hati bisik "siapa tu? alamak tak tahu la"). Ya Allah, aku bukan daripada kalangan yang kuat beribadat tetapi aku perlukan pertolongan-Mu, tetapkan aku di atas jalan-Mu. Aku rindu zaman ketika halaqah adalah keperluan, bukan sekadar sambilan apalagi hiburan...rindu zaman ketika nasihat menjadi kesenangan, bukan su'udzan mahupun menjatuhkan...





Comments

  1. usu
    insyaAllah Dia sentiasa bersama hamba-hambaNya..
    yuk, terus thabat dalam perjuangan..

    p/s: usu, pencil kite same :) hihi

    ReplyDelete
  2. Ucu,

    doakan usu...=)

    p/s: LOL...pensel yg ditengoknye...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah