Hectic Week with Valuable Experiences

Hello people, I'm back! 

Tomorrow is Friday and this weekend is gonnabe a long weekend. Yeaayyy, finally the hectic week is over. Aku rasa badan aku sakit-sakit. Sakit kaki, tangan, perut, tulang belakang and leher semua la sebab hari Isnin, Selasa dan Rabu hari tu pukul 2.00 - 4.30 petang ada aktiviti Trim & Fit Kembara Pasar Raya Sihat, then pukul 4.30 - 5.30 petang aku memang ada senaman petang dengan peserta Trim & Fit. Tulang keras dan otot keras macam aku ni memang susah sikit nak lentur, maybe aku misuse and sebab tu sakit - sakit. Lepas tu, hari Khamis pulak ada webinar dengan JICA Jepun. Minggu ni semua aktiviti best - best. 


Contoh aktiviti senaman petang


Untuk Kembara Pasar Raya Sihat, PSP akan bawa peserta dalam satu group bawa mereka pergi tempat beras, minyak, sayur, buah, bijirin, susu dan lain-lain. Ajar peserta mengenai saiz hidangan, zat makanan dan cara nak baca label makanan. Hari Selasa tu, PSP Akmar not available untuk bawa group dia kembara ke bahagian groceries tu. Koordinator program, PSP Liana pun not available. So, tinggal lah PSP L dan seketul RO Farhana yang terkebil - kebil fikir nak gebang apa dekat peserta. PSP L memang dah biasa and dah tentu dia bawa group dia sendiri. So, aku pun take over la role PSP Akmar. Such an amazing experience. Nasib baik peserta group 4 tu semua sempoi je. Sebenarnya, pagi tu aku memang ada study sikit, so takde lah tergagap - gagap.


Breifing before start kembara

Salah satu daripada kenikmatan bekerja adalah bila mana kita menggunakan knowledge yang kita dapat masa di universiti semasa bekerja. Aku sayang bidang aku, aku suka kerja aku walaupun bukan jawatan tetap. Tetapi, at least apa yang diajar oleh pensyarah aku masa dekat universiti tu memang fit dengan job aku sekarang ni. Rasa macam apa yang kau belajar semua bukan perkara yang sia-sia. Gitteww. Happy nya bila dapat educate people. 

Sometimes aku pernah la dengar orang merungut kenapa la belajar bidang lain, kerja bidang lain. Takpun dengar orang feeling down bila dengar orang mengata tak guna belajar sampai degree tetapi kerja guna qualification SPM takpun tak kerja langsung just jadi suri rumah jaga anak. Helloo! get up and be grateful with what you have. Actually tak salah pun. Hidup bukan untuk orang lain, hidup untuk Allah sayang kita. Eh macam pernah dengar je kan ayat tu. Tapi ayat tu applicable, hidup untuk Allah sayang kita. So, nak Allah sayang kita kena banyakkan bersyukur dan jangan suka mengata orang. 


Gambar ihsan google


Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah