Eating behavior.

Assalamualaikum w.b.t

Currently at home for mid-sem break tetapi aku balik kolej awal mungkin sebab hendak berdiskusi dengan supervisor mengenai fypku. Yeah, schedule proposal presentation has came out. My turn is the first week after mid-sem break. Kali ni kene hisab awal, so kurang sikit azab tu. Kalau kene present lambat lagi suffer kot. Aku dapat 1 bilik tutor dengan prof Z weh. Lantaklah, medan proposal presentation is not about hentam2 okey, it is all about how the lecturers can help the students. The world needs more positive people(matluthfi, 2013). Kami rasa kami nak celebrate lepeh abih presentation tu. Tak kisah la macam mana pun, makan ais krim magnum pun okey gak.

Cakap pasal makan ais krim, aku dapat merasakan bahawa aku ini ada masalah eating behavior semenjak hidup berfyp ni. Skipping meal, binge eating and night eating syndrome dah mula terpasak dalam diri aku. Tidur lambat kadang sampai pukul 4 pagi buat proposal. For sure pukul 1 or 2 pagi aku makan. Aku dapat tidur awai time hujung minggu je.Sekarang ni dah jarang makan tengah hari sebab tengah hari je mesti ada keje. Makanan dah beli tetapi tak sempat makan. Dok buat surat la, edit questionnaire la and apa-apa je lah.
Effectnya aku akan makan banyak pada waktu petang or malam tu nanti. Petang makan keropok lekor+nasi ala carte, malam pukul 8 minum susu, pukul 10 makan meggi. Scary betul bunyinya.

Jumaat (1/11/2013), 7.45 pagi.

My mum call...
Mother: " Hello nana, balik bila?mak nak g JB tengok cik Lah sekejap"
Aku     : "Hello mother, ntah la. Nanti kita tanya kakak.Mother tidur kat JB ke?"
Mother:"Eh takde lah. Mak balik petang tu. Tengah buat apa?makan?"
Aku     :"Pagi2 ni kita makan roti je"
Mother:"Nak buat macam mana, duduk hostel tak boleh masak.Kelas pukul berapa?"
Aku     :"pukul 9 tapikan mother sebelum g kelas nanti kita nak g kafe nak makan nasi lemak"
Mother: "ha?ouh pulak, erm takpe lah jangan lupe exercise nanti. Bye"

Nampak tak disitu betapa aku makan banyaknya. Surprisingly, berat aku tak naik pun tapi turun 3kg. Kepada junior2ku,akak ada idea to propose...next year, korang buat la fyp tajuk "depression, eating behavior and body weight status among final year students". Apapun malam ni aku sokong Pahang, sorry to say TRW.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah