erk...ape nak buat eh???

Aku punyer meal plan xdapat dikesan sejak 3 hari lalu,
Dah cari merate tempat tp tak jumpe,
Abah kak ct kire meal plan 2 ade juz crik kat tempat bertindih,
Aku tak taw macam ne dye bley kire barang hilang,
Hmmm...,
Aku dah bongkar sume tmpat dlm bilik aku nie,
Ciap bley packing barang utk balik cuti sem,
Tido pun smpai trmimpi-mimpi meal plan,
Dalam tu ade byk lg duwet,lebey rm350 la jugak,
Kalo mak ayah aku taw ni mesti dyeorg risau..xpun aku kene leter,
Rase mcm dah give up tahap cipan laut,
Hmmm...,
Time2 macam ni la baru nak muhasabah diri,
patotnyer aku kne muhasabah diri stiap hri sblum tdo,
Kenalilah Allah dikala senang,
maka Dia akan mengenalimu disaat susahmu,
Aku selalu teringat ayat ni,
TETAPI,
Memang lumrah manusia kn kalo senang tak ingat Allah,
Tapi kalo susah time tu la merayu-rayu mintak tolong pada Allah,
Kalo kite sebagai manusia mesti kite marah pada orang yang kalo senang tak ingat kite,
Tapi kalo susah sibuk carik kite,
TETAPI,
Allah tak pernah abaikan kite,
Talian Dia sentiasa sibuk 24 jam,

 Sekadar gambar hiasan

Kite bley je ngadu ape2 kat Dia,bila2 n dimane-mane je,
Kembali pada-Nya,
Hmmm....
Aku akn teruskn mencari meal plan aku,
Ya Allah,
Permudahkanlah urusanku....


Allah Taala berfirman:

"Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah,Dia akan memberi jalan keluar baginya".
(Surah At-Thalaq:2)







Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah