My 'keras', oh my English

Assalamualaikum people!

Well, 2020 already. Actually, aku nak update blog semalam tetapi semalam macam letih gila sebab long distance driving. So, aku update je hari ni 1st January 2020. By the way, muhasabah diri balik la apa yang dah dibuat selama setahun dalam 2019 tu, apa yang dah dicapai dan apa yang tidak tercapai. For mine, 2019 was so-so. Takde la macam outstanding sangat. Just aku dapat job after several years of study, huhu and one more thing aku rasa aku tak pernah share tapi izinkan lah aku share and menggedik sikit dekat post ni. Jangan muntah hijau pulak. This is from the bottom of my heart. It is all about crush. Omaigod! Haha. Tak salah kan? sebab aku pun dah break up for over 2 years. But seriously, mesti korang rasa aku macam budak-budak. Sebab budak-budak je selalu guna term crush ni. Tapi, aku nak guna jugak term tu. Standard la, macam boring je kalau lifetime kita ni takde crush. Huhu.

Last year kan aku dah kerja kan, then aku jumpa la ramai orang termasuklah  my crush which is my office mate. At first aku pandang dia, i thought he is a father of two. Haha, but actually dia adalah bujang, teruna lagi suci. So, mata aku lagi bersinar-sinar bila tahu dia single. Actually, kita orang jarang borak, setakat nampak dia lalu lalang depan cubicle aku tu selalu la. Kalau membawang in group tu ada la borak sepatah dua, tapi kalau nak borak saja-saja berdua tu memang jarang gila. Our age memang far apart but as long as dia bukan suami orang okay la kan? Well, I would not mentioned his real name, aku lebih prefer untuk gelarkan dia as Haji Batista (dia dah pergi haji, hihu), aku rasa muka dia macam Batista sikit cuma dia pakai spectacle and Batista tak pakai spec. FYI, Batista tu adalah wrestler dalam WWE smackdown. Masa zaman school-hood dulu, aku selalu tengok WWE smackdown, masa tu Batista  ranking dia nombor 2, nombor 1 tu nama dia John Cena. Dua-dua aku minat, Batista dan John Cena.


Introducing Batista! Gambar ihsan dari google image.

This year 2020, aku akan kerja dekat bahagian lain pula, memang totally lain, blok lain, cawangan lain, office lain tapi still dalam kementerian yang sama. Aku akan jarang-jarang jumpa Haji Batista tu. Maybe, aku akan terlupa wajah dia dan dia pun terlupa wajah aku. Wakaka. Last aku jumpa dia hari Jummat 27 Dec hari tu. Itu pun terserempak dekat tengah jalan and borak sekejap. Fuh, rasa macam happy sangat dapat borak dengan dia walaupun jantung aku laju time tu. Haha. Before that, aku ada mimpi dia, dalam mimpi tu aku borak-borak dengan dia. Tapi tak sangka mimpi tu jadi kenyataan. Cewah! Korang doakan la Haji Batista tu pun suka dekat aku juga. Senang kerja aku, tak payah la susah payah aku nak fikir nak mengorat dia macam mana kalau dah memang dia pun suka aku. Wakaka (gelak guling-guling). Okay, dah habis gedik. Marilah kembali ke dunia yang nyata. 


Gambar ihsan dari Muslim Volunteer Malaysia. I love this quote.


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah