^_^

Ohoho...semalam unofficial result sem 4 has came out. Seperti yang dijangkakan pointer aku menurun. Mana tak nya jawap paper epid ngan kaunseling macam terkena bang bang boom jer, kalo tak pun wakenabeb. Walau apa pun kene bersyukur ya. Time macam ini la nak tengok diri kita sendiri macam mana. Kalau hubungan kita dengan Allah baik, maka kita akan redha dengan apa yang kita dapat tak kisah la pahit mahupun manis. Jika kita semakin zalim, maka hubungan kita dengan Allah ada complications. Kedudukan kita disisi Allah sememangnya bergantung kepada kedudukan Allah dalam hati kita. (Ayat nak pujuk hati tapi betul la kan...)


Log in facebook sambil tengok result, sahabat seperjuangan online. Kami berchatting la. Aku dengan sahabat2 tetap guna pronoun aku dan kau walhal mereka guna ana enti dengan aku. Agaknya lidah aku ini ada tulang gamaknya. 

Aku: pointer ko ok ke?

Sahabat: turun sikit, tapi tak pe la . Soalan memang susah pun hari itu.

Aku : aku pun...redha je la. Nasib badan.

Sahabat: 3rd year nanti lagi tough kan?

Aku: haah...takut pulak aku..

Sahabat: enti, next sem ana lagi la. Ana nak walimah sem depan.

Aku: la...terlupa pulak, tapi tak pe aku dengar kalau kahwin time belajar lagi terer, boleh dapat dean list. ~hee

Sahabat: mudah-mudahan. Tapi nanti husband ana jauh,dia belayar 6 bulan.

Aku: haah lupa lagi, tak pe la kalo mr z tu cuti, berapa lama?

Sahabat: 4 bulan. Tapi nanti ana pergi kuliah macam biasa. Dia macam mana?ikut ana g kuliah sekali...

Aku: erm,boleh ambil test sama2 kan..hihihi


Glup! tetiba rasa macam sedih pulak. Teringat kakak aku dengan abang ipar aku.Dulu abang ipar aku di KL, akak aku di Pahang. Abang ipar aku menangis kot. Cousin aku (lelaki) di hantar ke Bintulu, wife dia di KL. Cousin aku menangis jugak sampai tak boleh nak cakap time calling. Sahabat aku yang sorang ini aku memang respect10x ar. Dia sudah get ready everything include having a baby, dia kuat kot sebab dia dekat dengan Yang Maha Kuat. Bila lah aku nak dapat kekuatan macam gitu.No matter what happen, InsyaAllah la aku akan tolong dia semampu aku. 

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah