Cahaya muka Nabi S.A.W

Sedang mengemas, tiba-tiba terjumpa risalah lama. Tertarik pula dengan contentnya. Banyak cerita tetapi ini sahaja yang mampu aku taip, nanti jika ada kelapangan cek taip lagi na...


Telah diriwayatkan daripada Siti Aisyah r.a bahawa:
"Sedang aku menjahit baju pada waktu sahur maka jatuhlah jarum daripada tanganku, tiba-tiba kebetulan lampu pun padam, lalu masuklah Rasulullah s.a.w. Ketika itu aku dapat mengutip jarum itu kerana cahaya wajahnya, lalu aku berkata, "Hai Rasulullah alangkah bercahayanya wajahmu! Seterusnya aku bertanya: "Siapakah yang tidak akan melihatmu pada hari kiamat? " Jawab Rasulullah: "Orang yang bakhil." Aku bertanya lagi: "Siapakah orang yang bakhil itu?". Jawab baginda : "Orang yang ketika disebut namaku di depannya, dia tidak mengucap selawat ke atasku."



Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah