APRIL FOOL.....

April Fool's day dirayakan sewaktu KEJATUHAN kerajaan ISLAM di Sepanyol. Setelah bertapak berkurun-kurun lamanya di Granada,Sepanyol.Kerajaan Islam akhirnya tumbang diserang tentera-tentera Kristian.Tentera-tentera Kristian berusaha untuk MENGHAPUSKAN orang-orang ISLAM di Sepanyol.


                                                                                    

Orang-orang ISLAM diberitahu mereka dibenarkan keluar dari Sepanyol dengan selamat bersama barang keperluan mereka.Mereka bimbang ditipu namun setelah melihat kapal-kapal di pelabuhan,mereka berpuas hati.Mereka membuat persiapan untuk bertolak.

Keesoka harinya(1 APRIL),mereka mengambil semua barang keperluan dan menuju ke pelabuhan.Pada kesempatan ini,tentera KRISTIAN mengambil kesempatan mengambil kesempatan untuk membakar rumah-rumah mereka.Mereka juga tidak sempat menaiki kapal-kapal mereka kerana kapal-kapal mereka dibakar oleh tentera-tentera KRISTIAN.Tentera KRISTIAN membunuh semua kaum muslim,  lelaki, perempuan dan kanak-kanak.Peristiwa berdarah yang menyedihkan ini DIRAIKAN oleh orang Sepanyol dan seluruh orang KRISTIAN DI DUNIA
 

Dan yang paling MENYEDIHKAN,umat ISLAM yang JAHIL menyambut April Fool ini tanpa mereka sedari bahawa mereka merayakan ulang tahun pembunuhan saudara seislam kita di Sepanyol.



Semoga Allah sentiasa membuka pintu taubat untuk kita....

Adakah kita menyambut April Fool kerana ingin bergurau,mengenakan orang??Senangkan orang kafir menyambut ulang tahun KEJATUHAN ISLAM di Sepanyol??Adakah wajar kita menyambut April Fool??
JAWAPANYA TIDAK...

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah