tut2...1 message received....



Petang tadi baru lepas habis kelas, aku dapat 1 mesej yang menyebabkan aku rasa macam kene langgar lori(padahal tidak pernah rasa pun).Aku 'forward' balik mesej ini pada korang pulak ye...

As I received:"A nuclear power plant in Hukumi,Japan exploded at 4.30 a.m today(14 Mac 2011).If it rains tomorrow/later,don't go outside.If you are outside be sure that you have rain protectors.It is acid rain.Don't let it touchyou,it may burn your skin/lose you hair/have cancer.Stay save and remind everyone you know."
(kak ct:6.30 p.m)

Bila difikir-fikirkan balik,Allah tidak akan menciptakan sesuatu yang sia-sia.Setelah tsunami melanda Jepun ditambah pula dengan nuclear plant dyeorang explode.Mesti ada hikmah atau ada benda yang Allah hendak tunjuk. Tetapi manusia asyik fikir benda itu bencana alam semata-mata.Anyway,aku harap kawan-kawan aku kat sana(Jepun) selamat...Sama-sama kita doa ye..

Apabila Tuhanmu berkata kepada para malaikat,"Sesungguhnya,Aku jadikan seorang khalifah di muka bumi."Mereka bertanya'"Adakah Engkau mahu mencipta orang yang membuat bencana di bumi itu dan menumpahkan darah sedangkan kami sentiasa memujiMu,mensyukuriMu serta mensucikanMu? Lalu,Tuhan berkata "Sesungguhnya,Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui".
(Al-Baqarah:30)

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah