testing2...1,2,3

Esok(16 Mac 2011) aku ade test 2 untuk subjek nutrition through life cycle.Tetibe je aku teringat kata2 sahabat aku di matrik dahulu.Masa itu aku hendak PSPSM kot.Lebih kurang macam itu lah.

"Menuntut ilmu ini juga merupakan medan jihad ,lagi satu kalau kita tengok kertas,anggaplah ia sebagai buku amalan kita,pembaris itu ibarat Al Quran,penunjuk jalan yang lurus.Pemadam/liquid paper sebagai amalan2 yang dapat memadam dosa2 kita manakala yang paling penting pensil/pen merupakan alat yang digunakan untuk menulis sesuatu di kertas(buku amalan).Anggaplah pen/pensel itu sebagai senjata utama kita".

Then beberapa hari sebelum exam final,sahabat aku dari generasi lain hantar mesej pada aku.Lebih kurang macam ini lah bunyinyer..

"Jangan menaburkan fitnah atas jalan dakwah dengan disebabkan jenayah akedemik yang kita lakukan"

Bila fikir2kan balik,betullah itu....orang sekarang ini memang tidak akan pandang daie yang mempunyai result yang kurang mantap...Sepatutnya aku memang kene ingat pesanan2 ini bukan time test/periksa je tapi maklumlah terkadang aku ini termakan semut,jadi nyanyuk short term kejap

                              blurr....

Comments

Popular posts from this blog

Cara Tutup Akaun SSPN

Ganti Bearing Alternator Kereta

Mimpi Gigi Patah